De jongste generatie, ook wel bekend als Gen-Z, groeit op in een digitale wereld. Ze zijn opgegroeid met smartphones, sociale media en directe toegang tot informatie via het internet. Het is dan ook geen verrassing dat deze generatie steeds belangrijker wordt. Zo ook voor e-healthoplossingen. Hoe kunnen we voldoen aan de verwachtingen en wensen van Gen-Z binnen de zorg? Wij schreven er een blog over.
Gemak staat voorop
Voor Gen-Z draait alles om toegankelijkheid en gemak. Deze generatie is gewend om informatie met een paar klikken te vinden. Dus deze generatie verwacht dit ook binnen de zorg. E-health is natuurlijk een perfecte oplossing die bij deze generatie past. Het biedt de mogelijkheid om op elk moment van de dag oefeningen en informatie te raadplegen. Afspraken te maken online en zelfs consulten te hebben via videobellen. Geen lange wachttijden aan de telefoon of wachten op een fysieke afspraak – alles kan direct online geregeld worden. Dit sluit perfect aan bij de snelle, digitale levensstijl van Gen-Z.
Snelle hapklare content met short video’s
Niet voor niets dat TikTok populairder is dan ooit. Short video’s zijn namelijk precies wat deze doelgroep wil zien. Gen-Z groeit op in een tijdperk van constante informatie-overload en korte aandachtsboog. TikTok's formaat van korte video's, meestal 15 seconden tot een minuut lang, past perfect bij hun behoefte. Je kan hier met e-health op inspelen door oefeningen aan te bieden met korte video’s. Deze generatie heeft geen zin meer om te moeten lezen. Nee, ze willen door middel van korte video’s dat hun behoefte vervuld wordt. Je kan deze doelgroep het best iets leren door grappige video’s te maken die tegelijkertijd informatief zijn.